Op de internationale Dag van het Gehoor is er aandacht voor de gevolgen van slechthorendheid, de behandeling ervan en het voorkomen van gehoorverlies. De schatting is dat er in Nederland 1,2 miljoen mensen boven de veertig last hebben van een verminderd gehoor.
Toegankelijkheid
Bezoekers aan ons gemeentekantoor helpen we graag zo optimaal mogelijk. Daarom is er bij de balie apparatuur waardoor het voor mensen met gehoorproblemen makkelijker wordt een gesprek te voeren en te volgen. Deze apparatuur heet Loket-communicatiepost. Aan het begin van het gesprek kunt u vragen om gebruik te maken van Loket-communicatiepost.
Hoe werkt het?
De baliemedewerker spreekt in een microfoon en de slechthorende bezoeker ontvangt dit rechtstreeks in zijn of haar hoortoestel of via een hoofdtelefoon. Hierdoor kan een slechthorende de baliemedewerker beter verstaan. Dit hulpmiddel vergroot de toegankelijkheid en dienstverlening van het gemeentekantoor. Wilt u vooraf weten hoe Loket-communicatiepost werkt? Kijk dan op de website www.winterswijk.nl. Hier staat op de pagina 'Contact' en daarna op 'Contact en openingstijden' een video. In deze video kunt u zien hoe Loket-communicatiepost werkt.